SAĞLIK Bakanlığı, hastaların yüzde 6'sının muayene olmak için yanlış hekimden randevu aldığını tespit etti. Bunun önüne geçmek isteyen bakanlık, yapay zeka destekli "Neyim Var?' portalını hayata geçirdi. Sorulara verilen cevaplar doğrultusunda, vatandaşın hangi branşa gideceğini sistem belirleyecek.
ÇELİK BİLGİ VERDİ
Gazipaşa İlçe Sağlık Müdürü Eşşe Çelik, Sağlık Bakanlığı tarafından hayata geçirilen ‘Neyim Var?’ uygulaması hakkında bilgi verdi. ‘Neyim Var?’ uygulaması, hastaların şikayetlerini yapay zeka tarafından değerlendirerek ilgili polikliniğe yönlendirmek amacıyla Sağlık Bakanlığı tarafından geçtiğimiz günlerde hayata geçirildi. Gazipaşa İlçe Sağlık Müdürü Eşşe Çelik, ilçe halkını uygulama hakkında bilgilendirdi. Çelik, yaptığı açıklamada; “Sağlık Bakanlığı'nın, girdiğiniz sağlık şikayetlerinizi yapay zekayla değerlendirerek, şikayetinizle ilgili tanı tahminlerinde bulunarak, doğru polikliniğe yönlendirilmenizi sağlayan ‘Neyim Var?’ uygulaması başladı. Neyim Var uygulamasına, e-Nabız hesabınız ile T.C. Kimlik No ve e-Nabız şifrenizi girerek giriş yapabilirsiniz. e-Nabız'la giriş butonuna bastığınızda yönlendirildiğiniz e-Nabız sayfasında üyelik oluşturduktan sonra, e-Nabız sitesinden Neyim Var? kısa yoluna tıklayarak, uygulamaya giriş yapabilirsiniz. Sağlık Bakanlığı'nın, girdiğiniz sağlık şikayetlerinizi yapay zekayla değerlendirerek, şikayetinizle ilgili tanı tahminlerinde bulunarak, doğru polikliniğe yönlendirilmenizi sağlayan ‘Neyim Var?’ uygulaması başladı. Neyim Var uygulamasına, e-Nabız hesabınız ile T.C. Kimlik No ve e-Nabız şifrenizi girerek giriş yapabilirsiniz. e-Nabız'la giriş butonuna bastığınızda yönlendirildiğiniz e-Nabız sayfasında üyelik oluşturduktan sonra, e-Nabız sitesinden Neyim Var? kısa yoluna tıklayarak, uygulamaya giriş yapabilirsiniz” ifadelerini kullandı.